GTE2
Image default
Zakelijk

Bepaal hier gemakkelijk welk type kantoor perfect aansluit voor jouw MKB bedrijf!

Wanneer een MKB opzoek is naar een kantoorruimte dan kan dit natuurlijk flink variëren. Voor iedereen is de perfect werkplek anders. Waarbij de een liever kantoorunits heeft, en de ander liever flexplekken en shared offices. Op wat voor manier beslis je welk kantoortype hebt beste bij jouw bedrijf past? Wij maken het een stukje duidelijker!

Vijf soorten kantoorruimten:

Kantoren kunnen onderverdeeld worden in vier verschillende typen, namelijk: Werkplekken, kantoorunits, flexplekken, en vergaderruimten. Er zijn ook andere vormen van kantoorplekken maar dit zijn de meest relevante voor middel- en kleine bedrijven. Hieronder zullen we ze een voor een uitlichten zodat ook jij de perfecte kantoorkeuze kan maken.

Wat houdt een werkplek/flexplek in?

Een flexplek is erg populair tegenwoordig. Dit houdt in dat er een open kantoor is waar alle medewerkers hun taken uitvoeren, maar niemand een vaste werkplek heeft. Dan kan het dus zo zijn dat je elke dag op een ander plekje te werk gaat. Het werken zonder vaste werkplek noem je ook wel een shared office. Een werkplek is theoretisch hetzelfde maar hierbij heb je wel een vaste plek. De naam hiervoor is ook wel een dedicated desk.

Wat houdt een kantoorunit in?

Een andere naam van kantoorunit is ook wel office suite of kantoorkamer, en het bestaat uit een afgesloten werkruimte. Zo’n plek is volledig in te richten op eigen initiatief en eigen voorkeuren maar er kan vaak in overleg met de verhuurder ook alvast meubilair ingezet worden.

Een vergaderruimte spreekt redelijk voor zich. De grootte van een vergaderkamer kan wel sterk variëren. Zo heb je ruimtes van 20m2 maar ook ruimtes van tot wel 40m2.

Volg de volgende drie stappen en bepaal voor jezelf wat de perfecte kantoorruimte is!

  1. Ik ben bereid om thuis te werken

Een van de belangrijkste motivatiefactoren hier is het kostenplaatje. Thuis werken scheelt tijd, vervoerskosten en je hebt de gemakkelijkheid dat je je huis goed kent. Maar één groot nadeel is natuurlijk dat je een ijzeren discipline moet hebben hiervoor.

Als je niet thuis wilt werken, ga dan door naar vraag 2.

  1. Ik wil graag een kantoorruimte maar heb geen sterke behoefte aan privacy.

Voor dit vraagstuk is een shared office de beste optie. Hierbij kan je zoals eerder omschreven je werkruimte delen met andere ondernemers. Druk hiermee de kosten van de huurprijs en ontmoet gelijk nieuwe mensen!

Nog niet tevreden? Ga dan door naar vraag 3.

  1. Ik wil graag een kantoorruimte en we zijn met ongeveer 10 medewerkers.

In dit geval is een gehele kantoorruimte of een kantoorruimte op maat je beste optie. Bij het huren van een werkruimte ben je voorzien van een gemeenschappelijke vergaderruimte, een schone keuken, een verzorgde werkruimte en een schoonmaakploeg die alles constant schoonhoudt. Overleg over het voor u perfect huurcontract en huur een werkplek in Duiven voor een mooi gelegen plek in Nederland.

Groei mee met je kantoorruimte

Wanneer een bedrijf gevestigd is, is het belangrijk dat de kantooromgeving de mogelijkheid biedt om mee te groeien. Daarom kan je verschillende oppervlakten aan kantoorunits vinden die ingericht zijn om groei te realiseren. Er zijn natuurlijk grenzen te stellen, maar tot 10 werknemers kan er altijd gekeken worden naar groeirealisatie.

Bespaar met de volgende tips werkruimte in je kantoor!

Onderneming hebben vrij frequent minder ruimte nodig dan waar ze daadwerkelijk voor betalen. Ga een keer goed zitten en kijk met een goede blik naar je bedrijf en stel jezelf de volgende vraag: Hoeveel van mijn werknemers heb ik daadwerkelijk altijd op kantoor nodig? Als je deze vraag goed beantwoordt kan je effectief geld besparen op het huren van een kantoorruimte in Velp.

 

Voor meer info : Bepaal hier gemakkelijk welk type kantoor perfect aansluit voor jouw MKB bedrijf!